Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Πώς είδαν τα παιδιά του Στ1 την παγκόσμια μέρα αναπηρίας

 


Στις 3-12 ήταν παγκόσμια ημέρα αναπηρίας οπότε κάποιοι/ες δάσκαλοι/ες που βοηθούν αυτά τα άτομα οργάνωσαν διάφορες δράσεις.



ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ;

· Μάθαμε για διάφορες αναπηρίες που δεν ξέραμε. Είδαμε και ζήσαμε πώς να είσαι ένα παιδάκι με αυτισμό Ζωγραφίσαμε με το στόμα, περπατήσαμε με δεμένα μάτια, μάθαμε πώς διαβάζουν οι άνθρωποι που δε βλέπουν.


· Μπήκαμε στη θέση ενός παιδιού με αυτισμό, κάναμε εργοθεραπεία, όπου μας εξήγησαν πολλά πράγματα. Μας έδειξαν τις μαθησιακές δυσκολίες. Γνωρίσαμε τη νοηματική. Με ένα μπαστούνι και δεμένα μάτια περάσαμε έναν δρόμο με εμπόδια. Μιλήσαμε για ζώα που έχουν σχέση με τα άτομα με αναπηρία. Ζωγραφίσαμε με πινέλο στο στόμα.


· Έκανα πολλά εργαστήρια και συγκεκριμένα 8.Με έκαναν να νιώσω πώς είναι ένα παιδί με αυτισμό ,μέσα στην τάξη, μου έμαθαν πώς να λέω λέξεις με τα χέρια μου δηλαδή νοηματική, μας μίλησαν για το σύνδρομο down, μας έκαναν να νιώσουμε πως είναι να είσαι τυφλός και ζωγραφίσαμε με το στόμα.


· Μας μίλησαν για την κώφωση και κάναμε τη γλώσσα των κωφών.


· Δεν ήξερα πού χρησίμευαν τα πλακάκια στα πεζοδρόμια. Αλλά τώρα έμαθα πώς χρησιμεύουν για τους τυφλούς. Γνώρισα ένα χαρτί με βούλες που ονομάζεται μέθοδος Μπραίγ .


· Η δράση που ξεχώρισα ήταν αυτή του αυτισμού. Δυο άτομα μπαίναμε κάτω από θρανίο και μας έδειχναν πώς νιώθουν όταν κάποιος ακουμπάει το παιδί με αυτισμό. Δεν περίμενα να νιώθουν έτσι αυτά τα παιδιά.


· Μια κυρία μας μίλησε για κάποια άτομα που δυσκολεύονται με την αφή. Ψηλαφίσαμε κάποια αντικείμενα και είδαμε λαβές για να κρατάνε το μολύβι. Μετά μας μίλησαν για τη νοηματική γλώσσα, τι περίεργο αλφάβητο!! Διαβάσαμε κείμενα όπως τα βλέπουν οι άνθρωποι με μαθησιακές δυσκολίες. Η αγαπημένη μου δραστηριότητα ήταν όταν μπήκαμε στη θέση των τυφλών ανθρώπων και μας οδηγούσαν στην αίθουσα. Μπορώ να σας πω , πως το να περπατάς χωρίς να βλέπεις είμαι πολύ δύσκολο. Είδαμε βίντεο με διάφορες αναπηρίες. Τα ζώα βοηθούν πολύ τους ανθρώπους.


· Είδαμε power point σχετικά με το πόσο δύσκολη είναι η εκμάθηση των ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες καθώς κι ένα βιντεάκι για τα ζώα οδηγούς.


· Κάποιοι δάσκαλοι μου έκλεισαν τα μάτια και με έβαλαν κάτω από ένα θρανίο. Άρχισαν να μου κάνουν διάφορους ήχους και να με ακουμπάνε παράξενα.. μου έδειχναν πω αισθάνεται ένα παιδί με αυτισμό μέσα σε μια τάξη. Μου έδειξαν πώς είναι η κάθε ειδική ανάγκη, και μου μίλησαν για αυτές.


· Η αλήθεια είναι πως δεν ήξερα πως οι τυφλοί διαβάζουν και αυτό μου άρεσε πολύ.


· Ξεχώρισα τη δράση που μας έδειχνε πώς νιώθει ένα παιδί με αυτισμό καθώς ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ την αίσθηση που μπορεί να έχει.


· Μιλήσαμε για τα σκυλιά τα οποία βοηθούν τους ανθρώπους με αναπηρία. Με συγκίνησε η εικόνα όπου ένας άνθρωπος ήταν σε κρίση και χτυπούσε τον εαυτό του και το σκυλί τον απέτρεπε.


· Ζητήθηκε από όλα τα παιδιά του σχολείου να φορέσουμε διαφορετικές κάλτσες για να μας περάσουν οι δάσκαλοι/ες παράλληλης στήριξης το μήνυμα πως όλοι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας αλλά μοναδικοί.



Η ΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΟΥ , ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΟΥ

 

·       Όταν πηγαίναμε βόλτα κι ένας ανάπηρος χρειαζόταν βοήθεια, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τους έδιναν σημασία αλλά τώρα κατάλαβα πως αυτά τα άτομα έχουν αυτισμό κι αναπηρία και πρέπει να νιώθουν δίπλα τους ζέστη και φιλία και να μιλάμε μαζί τους. Ευχαριστώ πολύ το σχολείο και τους/τις  δασκάλους/ες που μας έμαθαν για αυτή τη μέρα.


·       Η στάση της οικογένειας μου ,απέναντι στα ΑΜΕΑ, είναι αρκετά καλή γιατί ο προπάππος μου ήταν άτομο με αναπηρία.


·       Η στάση της οικογένειας μου απέναντι στα ΑΜΕΑ είναι καλή αλλά μερικές φορές παρκάρουν οι γονείς μου σε θέση αναπηρικού αμαξιδίου. Συχνά τους χαιρετάμε και βλέπουμε πως χαίρονται τα άτομα με αναπηρία . Πρέπει όλοι, μικροί μεγάλοι, να μην τους κάνουμε να νιώθουν άβολα.


·       Άλλαξε η στάση μου γιατί δίσταζα να τους κοιτάζω, ντρεπόμουν. Τώρα δε θα διστάζω για οτιδήποτε.


·        Η στάση μου δεν ήταν τόσο καλή , καθώς απέφευγα να κοιτάξω αυτά τα παιδιά.. οι γονείς μου δεν παρκάρουν σε αναπηρικές θέσεις εκτός από μια φορά που η μαμά μου πάρκαρε για λίγα λεπτά. Η στάση μου θα αλλάξει αφού τώρα γνωρίζω καλύτερα πώς νιώθουν αυτά τα παιδιά.


·       Πλέον όταν θα βλέπω ένα άτομο με αναπηρία θα το δίνω σημασία γιατί έμαθα πως είναι πολύ δύσκολο για τα άτομα με αυτά τα προβλήματα.


·        Όταν έβλεπα ανθρώπους με αναπηρία δεν τους μιλούσα γιατί νόμιζα ότι θα νιώθουμε πολύ άβολα. Το ίδιο και οι γονείς μου. Αλλά όταν πηγαίναμε στο σούπερ μάρκετ και βλέπαμε ανθρώπους χωρίς αναπηρικό να παρκάρουν στην ειδική θέση για τους αναπήρους θυμώναμε πολύ. Από εδώ και πέρα θα αλλάξει η στάση μου σε παιδιά με αναπηρία.


·       Γενικά εγώ και η οικογένεια μου στηρίζουμε τα ΑΜΕΑ. Δε διαφέρουν και πολύ από εμάς. Ό,τι κάνουμε εμείς το κάνουν κι αυτοί με διαφορετικό τρόπο πιο  « ιδιαίτερο».


·       Μέχρι σήμερα πίστευα ότι τα ΑΜΕΑ έχουν τρόπο να κάνουν τη ζωή τους εύκολη αλλά με τις δράσεις που κάναμε κατάλαβα πως πρέπει να τα βοηθάμε κι όχι να τα αγνοούμε.


·       Η άποψή μου άλλαξε πολύ και πλέον δε θα ξαναντιδράσω στα ΑΜΕΑ.


·       Εγώ πάντα σέβομαι τα ΑΜΕΑ όπως και οι γονείς μου ποτέ δεν παρκάρουν σε θέσεις αναπήρων και πάντα έχουν υπομονή με αυτά τα άτομα. Η άποψη μου άλλαξε προς το καλύτερο μετά από αυτήν τη μέρα.


·       Η στάση μου μετά από αυτή τη μέρα άλλαξε και θα είμαι πιο προσεκτικός με αυτά τα παιδιά .


·        Μέχρι τώρα ,όταν έβλεπα έναν άνθρωπο με προβλήματα ήθελα να μην τον κοιτάωγια να μην τον κάνω να νιώσει άσχημα ,αλλά δεν μπορούσα να πάρω το βλέμμα μου από πάνω του . Από εδώ και στο εξής θα προσπαθήσω να είμαι πιο προσεκτική κι ευγενική.


·        Κάθε φορά που συναντώ στην αυλή του σχολείου ένα παιδί που έχει αυτισμό του λέω τι κάνει και κάνουμε παλαμάκι.


·       Πριν από αυτές τις δράσεις όταν έβλεπα ένα ΑΜΕΑ ένιωθα άβολα και δεν του έδινα σημασία. Μετά από αυτή δράση θα δίνω περισσότερη σημασία και θα προσπαθήσω να κάνω τη ζωή τους ευκολότερη.


·       Πιστεύω πως το πρόγραμμα αυτό βοήθησε όλα τα παιδιά να καταλάβουν τις δυσκολίες της κάθε αναπηρίας και τα βοήθησε να μάθουν πώς πρέπει να φέρεται ο καθένας από εμάς στα ΑΜΕΑ.


·       Οι γονείς μου όσο κι εγώ , σεβόμαστε τα ΑΜΕΑ και κάθε φορά φροντίζουμε να μην τους δείχνουμε αδιαφορία. Τώρα μέσω του προγράμματος συνειδητοποίησα ότι κανένας άνθρωπος δεν ξέρει δεν καταλαβαίνει τι περνάει κάποιος άλλος στη ζωή του.                       .


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου