Τρίτη 19 Απριλίου 2016

Προσκυνηματική επίσκεψη μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων του σχολείου μας στο Άγιο Όρος - Ι.Μ. Ξενοφώντος, 09-10 Απριλίου 2016

Όπως το κάθε προσκύνημα στο Άγιο Όρος για τον πιστό είναι πραγματικά κάτι ξεχωριστό έτσι και στο άκουσμα μιας διήμερης προσκυνηματικής επίσκεψης σε αυτό τον ευλογημένο τόπο ήταν και για τα δύο τμήματα της πέμπτης τάξης μια ευχάριστη πρόκληση.

Η συγκέντρωση των συμμετεχόντων με τον οργανωτή και υπεύθυνο του πολιτιστικού προγράμματος που εκπονούμε με θέμα: ''Άγιο όρος'', εκπαιδευτικό της Ε΄ τάξης, έγινε το πρωινό του Σαββάτου στον προαύλιο χώρο του σχολείου και από εκεί ξεκινήσαμε με προορισμό την Ουρανούπολη, το κατώφλι του Άθω και ένα βήμα πριν τη μοναστική πολιτεία.
Στη διάρκεια της παραμονής μας στο μικρό λιμάνι μας μίλησαν δύο συμμαθητές μας για τη Μονή Ζυγού (Φραγκόκαστρο) που είναι τα ερείπια ενός αρχαίου αγιορείτικου μοναστηριού το οποίο καταστράφηκε λίγο πριν το 1198.
Η επιβίβασή μας στο πλοίο “ΒΑΣΟΣ Κ”, που θα μας πήγαινε στο Περιβόλι της Παναγίας, δεν άργησε να έρθει. Ενθουσιασμένοι από τη μυρωδιά της αλμύρας και της ηλιόλουστης ημέρας ανυπομονούσαμε να φτάσουμε στη Μονή Ξενοφώντος.
Ξεκινώντας για την χερσόνησο του Άθω, βλέποντας τις πρώτες μονές, τα κελιά και τις σκήτες νιώσαμε ότι ήμασταν στο περιβόλι του Χριστιανισμού. Το ταξίδι διήρκησε περίπου μιάμιση ώρα κάνοντας το καράβι στάσεις στην Ι.Μ. Ζωγράφου, Ι.Μ. Κωνσταμονίτου, Ι.Μ. Δοχειαρίου . Μόλις ακούσαμε την ανακοίνωση του καπετάνιου για αποβίβαση στην Ι.Μ. Ξενοφώντος γεμίσαμε περηφάνια και χαρά . Περηφάνια για την ελληνορθόδοξη παράδοση μας και χαρά για την επίσκεψή μας στη μονή.
Αποβιβαστήκαμε από το πλοίο και πήραμε το δρόμο για τη μονή. Σταματήσαμε μπροστά στην πύλη της μονής και νιώσαμε την ηρεμία και τη γαλήνη που μας πρόσφερε ο Άγιος Γεώργιος, ο προστάτης της Ι.Μ. Ξενοφώντος.
Στη συνέχεια ένας μοναχός μας υποδέχτηκε και μας οδήγησε στο αρχονταρίκι της μονής όπου μας πρόσφεραν λουκούμια,καφέ και κρύο νερό. Μετά από λίγο ξεναγηθήκαμε στους εξωτερικούς χώρους του μοναστηριού. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το ξυλουργείο όπου θαυμάσαμε από κοντά την ξυλογλυπτική τέχνη.
Το απόγευμα παρακολουθήσαμε τον εσπερινό και μετά οδηγηθήκαμε στην Τράπεζα για το δείπνο. Στα πλαίσια της επίσκεψής μας στο μοναστήρι ετοιμάσαμε μια παρουσίαση για την ιστορία του Αγίου Όρους και της μονής Ξενοφώντος. Ακολούθησε η προσφορά δύο αγιογραφιών που είχαν φιλοτεχνηθεί από δυο συμμαθήτριές μας.
Το βράδυ του Σαββάτου τελείωσε με την αγρυπνία που βοηθά τη ψυχή του ανθρώπου να έρθει πιο κοντά με τον Θεό.
Την άλλη μέρα ξυπνήσαμε από τον μελωδικό ήχο των καμπανών που χτυπούσαν ρυθμικά. Μόλις μπήκαμε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στον οποίο είναι αφιερωμένη η μονή, νιώσαμε μια ιδιαίτερη χαρά, ευλογία και ευγνωμοσύνη που βρεθήκαμε σε αυτή τη μοναδική θεία λειτουργία. Ακολούθησε επίσκεψή στο μουσείο του μοναστηριού όπου βρίσκονται πολύ σημαντικά κειμήλια όπως η εφέστιος εικόνα της Παναγίας οδηγήτριας καθώς και εκείνη του Αγίου Γεωργίου, ιερά σκεύη, άμφια και πολλές ψηφιδωτές εικόνες.
Το ταξίδι της επιστροφής πλησίαζε. Φορτωμένοι με τα σακίδιά μας και τις όμορφες εικόνες του ιερού αυτού τόπου και προσδοκούσαμε να μας ευλογήσει ο Θεός να τον επισκεφτούμε ξανά και την επόμενη χρονιά.
Για την Ε΄ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου
Οι μαθητές
Σ . Μ .
Ο . Κ .
Μ . Μ .

Απολαύστε το βίντεο (ανοίξτε τον ήχο) που ακολουθεί με τις εκπληκτικές εικόνες από την προσκυνηματική επίσκεψη στο Άγιο Όρος: